Skupujemy auta w stanie dobrym i bardzo dobrym, jak i te uszkodzone oraz do napraw

A także: motocykle, skutery, quady, skutery wodne, łódki, minikoparki i nieruchomości:
domy, mieszkania, działki i lokale handlowe.
Trójmiasto i okolice, całe województwo pomorskie.

517 700 719

Zadzwoń teraz

skupaut24h@op.pl

Napisz do nas


10 najpopularniejszych samochodów używanych w Polsce

10 najpopularniejszych samochodów używanych w Polsce

Jakie jest 10 najpopularniejszych samochodów używanych w Polsce?

Najpopularniejsze samochody w Polsce

Ford Focus

Ford Focus to popularny model samochodu, który oferuje doskonały stosunek jakości do ceny. Jest dostępny w trzech wersjach nadwozia: sedan, hatchback i kombi. Focus jest wyposażony w szereg nowoczesnych funkcji, w tym system informacyjno-rozrywkowy z 8-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania i elektryczne wspomaganie kierownicy. Jest napędzany standardowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litrów, który wytwarza 160 koni mechanicznych i moment obrotowy 146 funtów na stopę. Focus jest w stanie osiągnąć do 40 mpg na autostradzie i 29 mpg w mieście [1]. Jest również dostępny w sportowej wersji ST, napędzanej turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,3 litra, który wytwarza 252 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Focus ST jest w stanie osiągnąć do 34 mpg na autostradzie i 24 mpg w mieście [2]. Focus jest wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, natomiast Focus ST jest wyposażony w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów [3]. Focus jest dostępny w wielu kolorach, w tym Shadow Black, Race Red i Magnetic Grey [4]. Jego cena wywoławcza wynosi 17 950 USD, co czyni go przystępną opcją dla nabywców samochodów z ograniczonym budżetem [5].

Skodę Fabię

Skoda Fabia jest popularnym pojazdem w segmencie sedanów średniej wielkości. Jego praktyczny design, obszerne wnętrze i niezawodne osiągi czynią z niego atrakcyjną opcję dla osób poszukujących samochodu, który poradzi sobie z codziennymi potrzebami. Jego gama silników jest również zróżnicowana, z różnymi oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi [1]. Dlatego Fabia jest często porównywana w rozwiązaniach silnikowych dla modeli przeznaczonych do instalacji LPG. Silniki Fabii są wyposażone w zaawansowane technologie, takie jak turbodoładowanie i zmienne fazy rozrządu, które pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa i lepsze osiągi. Ponadto samochód jest dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, co daje kupującym swobodę wyboru odpowiedniego rodzaju skrzyni biegów do ich potrzeb. Ponadto Fabia jest również wyposażona w szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym ABS, ESC i wiele poduszek powietrznych, aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo na drodze. Podsumowując, Skoda Fabia oferuje doskonałe połączenie osiągów, bezpieczeństwa i oszczędności paliwa, co czyni ją doskonałym wyborem dla osób poszukujących niezawodnego sedana średniej wielkości.

Opla Astry

Zbiór danych szkoleniowych obejmuje wiele modeli samochodów, takich jak Opel Astra, które są niezbędne do porównania rozwiązań silnikowych zastosowanych w modelach przeznaczonych do dodania instalacji LPG [2]. Zbiór danych zawiera wybrane przykłady Opla Astry, dzięki czemu można dokonać porównań z najbardziej aktualnymi i odpowiednimi modelami [2]. Ponadto zbiór danych zawiera ważne aspekty zastosowanych w modelach rozwiązań silnikowych, takie jak zużycie paliwa, przyspieszenie i prędkość maksymalna. Każdy z tych parametrów można wykorzystać do oceny rozwiązań silnikowych zastosowanych w Oplu Astra, jak również w innych modelach samochodów, w celu określenia rozwiązań silnikowych, które najlepiej nadają się do dodania instalacji LPG. Porównanie rozwiązań silnikowych zastosowanych w różnych modelach pozwala również na ocenę osiągów rozwiązań silnikowych dla każdego modelu samochodu. W szczególności porównując rozwiązania silnikowe dla Opla Astry z rozwiązaniami dla innych modeli samochodów, można określić, które rozwiązanie silnikowe jest najbardziej odpowiednie do dodania instalacji LPG.

Volkswagena Golfa

W dalszej części tekstu omówiono Volkswagena Golfa, kolejny popularny samochód osobowy, w celu oceny zmian w jego profilu środowiskowym na przestrzeni ostatnich 30 lat [3]. Volkswagen AG zainicjował badania inwentaryzacji cyklu życia samochodu (LCI), które oparto na danych dotyczących materiałów stosowanych w kolejnych generacjach Volkswagena Golfa [3]. Volkswagen Golf to samochód osobowy średniej klasy [4], a w badaniu przeanalizowano profile środowiskowe sześciu jego generacji wyprodukowanych w latach 1976-2012 [3]. Porównując profile środowiskowe różnych generacji, w badaniu można było określić zmiany w profilach środowiskowych Volkswagena Golfa [3]. Do analizy wybrano Volkswagena Golfa VII i oceniono dwie konfiguracje samochodu – jedną z silnikiem benzynowym i drugą z silnikiem elektrycznym [4]. Analiza wykazała, że ​​potencjał ocieplenia globalnego Volkswagena Golfa Mk7 jest o 49% większy niż najstarszego modelu, Golfa Mk1 [3]. Wykazano również, że obciążenia środowiskowe przesuwają się na fazę produkcji nowszych modeli Volkswagena Golfa, a korzyści środowiskowe wynikające z zastąpienia modelu Mk5 modelem Mk6 są realizowane dopiero po 21 latach użytkowania [3]. W badaniu wykorzystano uproszczony model oceny cyklu życia (LCA) do oceny wpływu Volkswagena Golfa na środowisko [3]. Model LCA oparto na masie materiałów użytych do budowy samochodu, a wpływ na środowisko oceniono pod kątem emisji gazów cieplarnianych [3]. Wyniki badań wykazały, że zwiększona masa Volkswagena Golfa Mk7 ma bezpośredni wpływ na jego wpływ na środowisko naturalne, a najwięcej CO2 emituje Volkswagen Golf VII w fazie użytkowania [3]. Badania wykazały również, że zastąpienie modelu Mk5 modelem Mk6 nie opłaca się z ekologicznego punktu widzenia [3].

Renault Clio

Renault Clio, jako mały samochód, jest popularnym wyborem dla wielu kierowców. Ten produkowany przez Grupę Renault samochód ma długą historię produkcji, z różnymi wersjami i generacjami wypuszczanymi na przestrzeni lat. Samochód ten jest produkowany od 1991 roku i doczekał się pięciu generacji modeli [1]. Model jest popularny ze względu na estetyczny wygląd, który pozostał w dużej mierze taki sam w całej swojej historii [2]. Renault Clio ma do dyspozycji szereg silników, w tym benzynowe, wysokoprężne i elektryczne [3]. Samochód jest również dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym hatchback, sedan i kombi [4]. Jest również dostępny w różnych wersjach wyposażenia, które dodają pojazdowi elementów luksusu i wygody [5]. Renault Clio zostało również docenione za bezpieczeństwo i oszczędność paliwa [6][7]. Samochód zdobył wiele nagród i wyróżnień, ugruntowując swoją pozycję jednego z najpopularniejszych małych samochodów na rynku [8]. Ponieważ nowoczesne samochody są produkowane z myślą o coraz wyższych standardach środowiskowych, ważne jest przeanalizowanie wpływu Renault Clio na środowisko [9]. Jedno szczególne badanie koncentrowało się na inwentaryzacji cyklu życia (LCI) firmy Volkswagen AG, wykorzystując do analizy dane dotyczące kolejnych generacji Volkswagena Golfa [10]. Celem badań była ocena zmian w profilach środowiskowych sześciu generacji Golfa wyprodukowanych w latach 1976-2012 [11]. Wyniki badań wykazały, że postęp technologiczny i proces produkcyjny na przestrzeni lat znacząco poprawił profil środowiskowy samochodu [12]. W związku z tym Renault Clio odnotowało podobne postępy w swoim profilu środowiskowym na przestrzeni lat, co czyni go bardziej ekologiczną opcją dla kierowców [13].

Fiata Punto

Fiat Punto to popularny samochód subkompaktowy włoskiego producenta samochodów, Fiata. Po raz pierwszy został wprowadzony w 1993 roku i był oparty na platformie Fiata Tipo [1]. Od tego czasu przeszedł przez kilka generacji, a najnowszy model został wypuszczony w 2018 roku. Punto jest znane ze swojej zwinności, niskiego zużycia paliwa i dobrego stosunku jakości do ceny [2]. Punto jest dostępne w różnych wersjach nadwozia, w tym hatchback, sedan i kabriolet. Jest również dostępny z szeroką gamą silników, od małego 1,2-litrowego silnika benzynowego po 1,9-litrowy silnik wysokoprężny [3]. Ponadto Punto jest dostępne z różnymi poziomami wyposażenia, od podstawowego Pop do najwyższej klasy Emotion. Punto jest również wyposażone w szereg funkcji bezpieczeństwa, takich jak poduszki powietrzne, ABS i ESP [4]. Ogólnie rzecz biorąc, Fiat Punto to wszechstronny pojazd, który oferuje doskonały stosunek jakości do ceny. Jest idealny dla tych, którzy chcą niezawodnego i ekonomicznego samochodu, który daje również radość z jazdy [5].

Audi A3

Główną przyczyną wypadku był kierowca Audi A3. Z informacji wynika, że ​​kierujący Audi A3 jechał na niewłaściwym pasie ruchu i nie ustąpił pierwszeństwa nadjeżdżającemu motocykliście [5]. Kierowca Audi A3 zbyt późno zauważył motocyklistę, w wyniku czego Audi A3 zderzyło się czołowo z jednośladem [5]. Ten błąd kierowcy Audi A3 był decydującym zagrożeniem powodującym wypadek [5]. Kierowca Audi A3 powinien być bardziej świadomy swojego otoczenia, zwłaszcza podczas jazdy po pasie z ograniczeniami na autostradzie [5]. Ponieważ kierowca Audi A3 był główną postacią spowodowania wypadku, powinien był zachować większą ostrożność i uważność za kierownicą.

Toyota Corolla

Niniejsze badanie koncentruje się na wartości rezydualnej Toyoty Corolli, konwencjonalnego pojazdu ICEV, w porównaniu z wartością rezydualną Toyoty Prius [6]. Porównanie zostało przeprowadzone na przestrzeni pięciu generacji samochodów i dla okresu 1997-2021, ale nie zawierało informacji o tym, jak wartość rezydualna Toyoty Corolli wypada w porównaniu z innymi pojazdami [6]. Ogólnie rzecz biorąc, Toyota Corolla należy do tego samego segmentu rynku, co Toyota Prius [6], ale nie można jej uznać za porównywalną z Teslą Model X pod względem wielkości, komfortu i osiągów [7]. Pod względem kosztów zewnętrznych model hybrydowy Toyoty Corolli generuje niższe koszty zewnętrzne na każde 10 000 km przebiegu w porównaniu z Teslą Model X [7]. Dzieje się tak, ponieważ Toyota Corolla emituje mniej spalin i oferuje większą oszczędność paliwa niż Tesla Model X [7]. Tym samym Toyota Corolla jest pojazdem znacznie bardziej ekonomicznym pod względem kosztów zewnętrznych i zużycia paliwa [7].

Volkswagena Passata

W niniejszym opracowaniu jako studium przypadku autorzy wybrali Volkswagena Passata [8]. Model samochodu zawierający piętnaście stopni swobody, takich jak układ zawieszenia, zespół napędowy i aerodynamika, został opracowany w celu symulacji rzeczywistych warunków jazdy [8]. Model dokładnie przewiduje dynamikę jazdy, taką jak siła hamowania, przyspieszenie i komfort jazdy, w porównaniu do oryginalnego samochodu. Celem badań jest analiza kosztów zewnętrznych związanych z użytkowaniem Volkswagena Passata oraz porównanie go z konwencjonalnym pojazdem ICEV, takim jak Toyota Corolla i Tesla Model X. Autorzy uważają, że symulując warunki jazdy Volkswagena Passata i analizując koszty zewnętrzne związane z jego użytkowaniem, możliwe będzie wypracowanie strategii ograniczania kosztów zewnętrznych związanych z użytkowaniem takiego pojazdu. Ponadto wyniki tych badań można wykorzystać do opracowania innych pojazdów, takich jak pojazdy hybrydowe i elektryczne, a także do opracowania ulepszonych strategii jazdy dla istniejących pojazdów.

Hyundai i30

 

W niniejszym opracowaniu zbadano również osiągi Hyundaia i30, który jest jednym z trzech samochodów osobowych użytych w eksperymencie [9]. Proces odszumiania i filtr dolnoprzepustowy zastosowano w Hyundaiu i30 [9]. Aby uzyskać pożądane wartości VMP i EMI, pasmo przepustowe flat-top zostało dostosowane do prędkości pojazdu Hyundai i30 [9]. Kierowca Hyundaia i30 starał się utrzymać stałą prędkość podczas przejazdu przez stanowisko z czujnikami IL [9]. Hyundai i30 wykonał pięć przejazdów, z których każdy składał się z sześciu przejazdów przez stanowisko testowe na przejazd, w tym trzech przejazdów w kierunku głównym i trzech w kierunku powrotnym [9]. Maksymalny błąd oszacowania obciążenia Hyundaia i30 nie przekroczył 30 kg [9]. Oszacowanie obciążenia przeprowadzono dla Hyundaia i30 [9]. Ponadto Hyundai i30 podróżował bez dodatkowego obciążenia w pozostałe dni [9]. Wyniki oszacowania obciążenia Hyundaia i30 wykazały, że maksymalny błąd oszacowania obciążenia nie przekroczył 30 kg [9]. W związku z tym niniejsze badanie zapewnia ważny wgląd w osiągi Hyundaia i30 pod względem VMP i EMI. [9]

Wyróżniki